Ogrzewanie Autoterm 2D 24V może po prostu działać z czystym sumieniem. Zwłaszcza gdy temperatury otoczenia są bardzo niskie lub ściany kampera/kabiny nie są dobrze izolowane, do ogrzania przestrzeni mieszkalnej wymagana jest ogromna ilość energii. Lepiej nie dopuścić do całkowitego wychłodzenia pomieszczenia i utrzymywać ogrzewanie na niskim poziomie. Zawsze możesz je podkręcić - i powinieneś to robić od czasu do czasu, aby ogrzewanie się nie zabrudziło! Zasadniczo: co najmniej raz na 1-2 tygodnie ustaw grzejnik na pełną moc na pół godziny! Autoterm jest sprawdzoną technologią od wielu lat i nawet pod dawną nazwą Planar nie można było wyobrazić sobie bez niego samoobsługowych kamperów.
Ogrzewanie postojowe Autoterm 2D zasilane jest paliwem, takim jak olej napędowy, a jego działanie jest całkowicie automatyczne. Ogrzewanie ma wbudowany silnik prądu stałego, który zapewnia płynny rozruch i ekonomiczną pracę. Nagrzewnica ta jest również wyposażona w system kontroli paliwa, aby skutecznie zarządzać zużyciem paliwa i minimalizować koszty operacyjne.
Trwałe i łatwe w obsłudze
Ogrzewanie o mocy 4 kW i 2 kW są niezwykle trwałe i niezawodne. Co więcej, można je nawet naprawiać bez większych problemów podczas podróży po świecie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jeśli jednak zadbamy o to, by grzejnik nie uległ samo zapaleniu, uruchamiając go tylko na najniższym ustawieniu, nie należy się tego spodziewać. W przypadku ogrzewania postojowego Autoterm 2D ważne jest, aby dbać o jego regularną kontrolę i konserwację w celu utrzymania jego efektywnego działania i zapewnienia długiej żywotności.
Panel sterowania (zestaw nie zawiera panelu sterowania)
Ogrzewania Autoterm mogą być sterowane za pomocą różnych paneli sterowania. Przy składaniu zamówienia należy wybrać żądany panel sterowania. Długość kabla do jednostki sterującej w standardowym zakresie dostawy każdej nagrzewnicy wynosi 1,80 m. Dostępne są różne dłuższe kable połączeniowe lub przedłużacze. Można je zamówić opcjonalnie i znaleźć w kategorii akcesoriów do ogrzewania postojowego w naszym sklepie.
-PU-28: Panel sterowania PU-28 Autoterm umożliwia użytkownikowi łatwe sterowanie i monitorowanie działania ogrzewania postojowego, ustawianie czasu rozruchu i ustawianie temperatury powietrza w kabinie pojazdu. Panel PU-28 Autoterm jest wyposażony w ekran LCD, który wyświetla informacje o stanie pracy ogrzewania, ustawieniach czasu i temperatury. Panel posiada również funkcję automatycznego wyłączania ogrzewania w przypadku awarii systemu.
-PU-5: Prosty panel sterowania z pokrętłem. Steruje nagrzewnicą za pomocą poziomów mocy. Można podłączyć czujnik temperatury (zamawiany oddzielnie), w którym to przypadku PU-5 umożliwia sterowanie temperaturą w pomieszczeniu.
-PU-27: Cyfrowy panel sterowania z wyświetlaczem OLED posiada zintegrowany czujnik temperatury (długość przewodu 1,8 m), ale możliwe jest również podłączenie zewnętrznego czujnika temperatury, jeśli panel sterowania jest zamontowany w nieodpowiednim miejscu (np. w szafce). Możliwe jest również sterowanie za pomocą stałego poziomu mocy. Urządzenie posiada funkcję timera.
-Comfort Control zawiera wszystkie ulepszenia, których klienci ogrzewania postojowego Autoterm/Planar oczekiwali od poprzednich jednostek sterujących.
Zestaw zawiera
Pompa paliwowa Autoterm "Extra Quiet"
Tłumik wydechu ze stali nierdzewnej (17 x 9 x 5 cm)
Gumowy uchwyt pompy dozującej
Wiązka przewodów pompy dozującej
Wiązka przewodów nagrzewnicy
Wąż powietrza dolotowego z wbudowanym tłumikiem
Wąż zabezpieczający przed przegrzaniem
Końcówka rury wydechowej + zacisk
Przewód wlotowy zbiornika
Przewód paliwowy 5,5 m
Złącze przewodu paliwowego
Wspornik montażowy ze stali nierdzewnej
Rura wydechowa z blachy falistej o długości 1 m
Śruby, nakrętki, zaciski, rurki termokurczliwe, opaski kablowe
Trójkąt w kształcie litery Y Fi 60x60x60
Zamykany wylot powietrza Fi 60mm
Końcówka węża GZ 1/2 x 10mm
Przewód ciepłego powietrza 3m
Instrukcja obsługi
Trójnik do zasilania paliwem
Trójnik (8 x 8 x 5,3 mm), w przypadku gdy istnieje już ogrzewanie dodatkowe lub zapewnione jest prawidłowe funkcjonowanie zarówno ogrzewania, jak i pojazdu, jeżeli do zasilania paliwem poprzez trójnik wykorzystywany jest oryginalny układ paliwowy pojazdu.
Filtr paliwa
Filtr paliwa zapewnia, że nagrzewnica zawsze otrzymuje czyste paliwo. W przypadku paliwa z niejasnych krajów lub pojazdów z zardzewiałymi zbiornikami jest to ubezpieczenie na życie dla pompy paliwowej nagrzewnicy. Uwaga: Nie należy montować filtra poziomo, lecz pod niewielkim kątem, aby pompa zawsze zasysała paliwo od strony napełnionego filtra!
Dystrybucja ciepłego powietrza
3 metry kanału ciepłego powietrza o średnicy 60 mm i dopasowany trójnik (asymetryczny) oraz dwa wyloty obrotowe o średnicy 60 mm.
Uwaga
W zakres dostawy wchodzi przewód paliwowy, za pomocą którego można podłączyć węże. Długość jest zazwyczaj wystarczająca (w razie potrzeby należy podzielić części).
AUTOTERM Air 2D | |
Technical characteristics | |
Voltage | |
Heating medium | |
Heating power | |
Volume of heated air | |
Energy consumption | |
Max. working altitude (above sea level) | 1600 m (standard control unit) / 2500 m (high-altitude control unit) |
|
Fuel | |
Fuel consumption | |
Control mode | Handheld, standard remote control, modem |
|
Compatible control panels | PU-5, PU-10, PU-22, PU-27, PU-28, Comfort Control |
|
Weight of the device | |
Weight of the kit | |
Dimensions of the device | |
Package dimensions | |