Autoterm Air (Planar) Ogrzewanie postojowe na olej napędowy
Ogrzewanie powietrzne Autoterm Air 4D z silnikiem diesla stały się niezbędne w kamperach, samochodach kempingowych i pojazdach wyprawowych. Są one przeznaczone do pracy ciągłej, są niezwykle bezpieczne i niezawodne. Przy niskim zużyciu paliwa i prądu ogrzewają małe i duże pojazdy turystyczne zarówno na lądzie, jak i na wodzie w sposób łatwy do ustawienia. Dzięki istniejącemu znakowi E, instalacja ogrzewanie nie wymaga żadnego zatwierdzenia lub rejestracji. Ogrzewania Autoterm Air 4D (4 kw) i mniejsza 2D (2 kw), są dostępne dla pojazdów z napięciem 12 V, jak również z napięciem pokładowym 24 V. Pojazd turystyczny wyposażony w Autoterm Air jest nie tylko doskonale przygotowany na mroźne europejskie zimy - również większe wysokości nie stanowią problemu. W przypadku wcześniejszych ogrzewań postojowych niższe ciśnienie powietrza szybko prowadziło do zapalenia się sadzy w komorze spalania. Tymczasem jednak Autoterm Air 4D od jakiegoś czasu jest wyposażony w zestaw wysokościowy. Reguluje ona ilość wtryskiwanego oleju napędowego, w zależności od ciśnienia powietrza w otoczeniu, całkowicie niezależnie i zawsze odpowiednio w dół.
Uwaga
Nawet z zestawem wysokościowym eksploatacja ogrzewania postojowego z silnikiem diesla (podobnie jak silnika diesla w samochodzie) jest kompromisem technicznym. Po pewnym czasie trzeba się upewnić, że komora spalania znów się bardzo nagrzeje i że można wypalić ogrzewanie od zaczątków sadzy. Sadzenia nie da się całkowicie uniknąć nawet przy użyciu zestawu wysokościowego. Jeśli rzeczywiście spędzisz kilka tygodni na wysokości 2500 m, czyszczenie komory spalania i wymiana uszczelek jest możliwa. Wolne palenie w ogrzewaniu to najważniejsza i jednocześnie jedyna konieczna konserwacja ogrzewania. Sadzenie występuje na ogół wtedy, gdy ogrzewanie pracuje z małą mocą lub jest często włączany i wyłączany. Dlatego też ogrzewanie powinno być uruchamiane na pełnej mocy przez pół godziny co 1 lub najpóźniej 2 tygodnie, aby oczyścić komorę spalania. Pewnie wiesz, co się dzieje, gdy jeździsz samochodem z silnikiem diesla na niskich obrotach! Dokładnie to samo dzieje się w Twoim ogrzewaniu postojowym w dieslu. Po porządnej jeździe na autostradzie znów jest dobrze - o ile nie czeka się zbyt długo.
Panel sterowania PU-28
Panel sterowania PU-28 umożliwia użytkownikowi łatwe sterowanie i kontrolowanie pracy ogrzewania postojowego, ustawienie czasu rozruchu oraz ustawienie temperatury powietrza w kabinie pojazdu. Panel PU-28 wyposażony jest w ekran LCD, na którym wyświetlane są informacje o stanie pracy ogrzewania, ustawieniach czasowych oraz temperaturze. Panel posiada także funkcję automatycznego wyłączania ogrzewania w przypadku awarii systemu. Panel sterowania PU-28 jest łatwy w obsłudze, a jego zastosowanie poprawia komfort jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych. Panel jest kompatybilny z różnymi modelami ogrzewaczy postojowych i może być stosowany w różnych typach pojazdów, w tym w samochodach ciężarowych, autobusach, przyczepach kempingowych i innych pojazdach.
Zestaw obejmuje wszystko, co jest potrzebne do instalacji Autoterm 4D•
- Ogrzewanie 4D 12V
- Pompa paliwowa Autoterm "Extra Quiet"
- Panel sterujący PU-28
- Tłumik wydechu (17 x 9 x 5 cm)
- Gumowy uchwyt pompy dozującej
- Wiązka przewodów pompy dozującej
- Wiązka przewodów grzejnika
- Przewód powietrza dolotowego z wbudowanym tłumikiem
- Przewód chroniący przed ciepłem
- Końcówka rury wydechowej + zacisk Rura wlotowa zbiornika
- 5,5 m przewód paliwowy
- Złącze przewodu paliwowego
- Rura wydechowa z blachy falistej 1m
- Zbiornik pomocniczy 7l
- Śruby, nakrętki, zaciski, rury termokurczliwe, opaski kablowe
- Instrukcja obsługi
Uwaga
Przewód paliwowy znajdujący się w zestawie jest zazwyczaj wystarczający. Jeżeli przewód okażę się zbyt krótki możesz zamówić go na metry.
Autoterm Air 4D: Czy potrzebujesz aż tak dużej mocy grzewczej?
Jest to Autoterm Air 4D o mocy grzewczej 4 kW. Autoterm Air dostępny jest również w wersji 2D z mocą grzewczą 2 kW w wersji 12 V lub 24 V. To, które ogrzewanie jest dla Ciebie odpowiednie, zależy od Twoich nawyków podróżniczych, celów i izolacji pojazdu. Ogólna zasada brzmi: więcej nie znaczy lepiej - nawet jeśli grzejnik o dwukrotnie większej mocy kosztuje tylko nieznacznie więcej!Orzewanie postojowe 4 kW szybko zamienia mniejsze kampery i dobrze izolowane pojazdy w saunę, nawet przy najniższym ustawieniu. W takim przypadku podczas ogrzewania trzeba otworzyć okno, co nie dość, że jest kompletnym marnotrawstwem, to jeszcze powoduje szybsze osadzanie się sadzy w systemie grzewczym (patrz temat powyżej).
W razie wątpliwości wybierz mniejsze ogrzewanie i uruchom go na wyższym poziomie, zamiast zawsze uruchamiać większe ogrzewanie na niższych ustawieniach.
AUTOTERM Air 4D (Planar 44D) | |
Charakterystyka techniczna | |
Napięcie | |
Czynnik grzewczy | |
Moc grzewcza | |
Objętość ogrzanego powietrza | |
Pobór energii | |
Maks. wysokość pracy (n.p.m) | |
Paliwo | |
Zużycie paliwa | |
Tryb sterowania | Ręczny, standardowy pilot, modem |
|
Kompatybilne panele sterowania | PU-5, PU-28, PU-27, PU-28, Comfort Control |
|
Waga urządzenia | |
Waga zestawu | |
Wymiary urządzenia | |
Wymiary opakowania | |