Ogrzewanie Autoterm 2D 24V można po prostu z czystym sumieniem utrzymać w ciągłej pracy. Zwłaszcza gdy temperatury otoczenia są wyjątkowo niskie lub ściany kampera/kabiny nie są dobrze zaizolowane, do ogrzania przestrzeni mieszkalnej potrzeba ogromnej ilości energii. Lepiej nie dopuścić do całkowitego wychłodzenia pomieszczenia i po prostu trzymać ogrzewanie na niskim poziomie. Zawsze możesz ją podkręcić - i powinieneś to robić od czasu do czasu, aby ogrzewanie się nie zabrudziło! W myśl zasady: przynajmniej co 1 - 2 tygodnie ustawiaj grzejnik na pełną moc na pół godziny! Autoterm jest od wielu lat sprawdzoną technologią i nawet pod dawną nazwą Planar nie sposób było wyobrazić sobie bez niego samoobsługowych samochodów kempingowych.
Ogrzewanie postojowe Autoterm 2D działa na paliwo, takie jak olej napędowy, a jego praca jest całkowicie automatyczna. Ogrzewanie posiada wbudowany silnik DC, który jest wykorzystywany do zapewnienia sprawnego rozruchu oraz oszczędnej pracy. Ogrzewanie ten jest także wyposażone w system kontroli paliwa, który umożliwia efektywne zarządzanie zużyciem paliwa i minimalizację kosztów eksploatacji.
Wytrzymały i łatwy w obsłudze
Ogrzewania o mocy 4 i 2 kW są niezwykle wytrzymałe i niezawodne. Co więcej, można je nawet bez większych problemów naprawić podczas podróży po świecie, gdyby faktycznie było to konieczne. Jeśli jednak zadbamy o to, by grzejnik nie sadził się, eksploatując go wyłącznie na najniższym ustawieniu, nie należy się tego spodziewać. W przypadku ogrzewacza postojowego Autoterm 2D ważne jest, aby dbać o jego regularne przeglądy i konserwację, co pozwoli na zachowanie jego skutecznej pracy i zapewni długi czas użytkowania.
Panel sterowania (zestaw nie zawiera panelu sterowania)
Ogrzewania Autoterm mogą być sterowane przez różne panele sterujące. Przy zamówieniu proszę wybrać żądany panel sterowania. Długość kabla do jednostki sterującej w regularnym zakresie dostawy każdego ogrzewania wynosi 1,80m. Istnieją różne dłuższe kable połączeniowe lub przedłużacze. Można je zamówić opcjonalnie i znaleźć w naszej kategorii sklepowej akcesoria do ogrzewań postojowych.
-
PU-28: panel sterowania PU-28 Autoterm umożliwia użytkownikowi łatwe sterowanie i kontrolowanie pracy ogrzewania postojowego, ustawienie czasu rozruchu oraz ustawienie temperatury powietrza w kabinie pojazdu. Panel PU-28 Autoterm wyposażony jest w ekran LCD, na którym wyświetlane są informacje o stanie pracy ogrzewania, ustawieniach czasowych oraz temperaturze. Panel posiada także funkcję automatycznego wyłączania ogrzewania w przypadku awarii systemu.
-
PU-5: Prosty panel sterujący ze sterowaniem obrotowym. Steruje on nagrzewnicą poprzez poziomy mocy. Można podłączyć czujnik temperatury (zamawiany oddzielnie), wtedy sterowanie poprzez temperaturę pomieszczenia jest możliwe za pomocą PU-5.
-
PU-27: Cyfrowy panel sterowania z wyświetlaczem OLED posiada zintegrowany czujnik temperatury (długość kabla 1,8 m), ale można również podłączyć zewnętrzny czujnik temperatury, jeśli panel sterowania jest zamontowany w nieodpowiednim miejscu (np. w szafie). Możliwe jest również sterowanie poprzez stały poziom mocy. Urządzenie posiada funkcję timera.
-
Comfort Control zawiera wszystkie ulepszenia, których klienci ogrzewania postojowego Autoterm/Planar oczekiwali od poprzednich jednostek sterujących. Dostępny w sklepie pod nr artykułu 75902
Zestaw obejmuje
Pompa paliwowa Autoterm "Extra Quiet
Tłumik wydechu ze stali nierdzewnej (17 x 9 x 5 cm)
Gumowy uchwyt pompy dozującej
Wiązka przewodów pompy dozującej
Wiązka przewodów grzejnika
Wąż powietrza dolotowego z wbudowanym tłumikiem
Wąż chroniący przed ciepłem
Końcówka rury wydechowej + zacisk
Rura wlotowa zbiornika
5,5 m przewód paliwowy
Złącze przewodu paliwowego
7l Zbiornik pomocniczy
Uchwyt montażowy ze stali nierdzewnej
Rura wydechowa z blachy falistej o długości 1 m
Śruby, nakrętki, zaciski, rury termokurczliwe, opaski kablowe
Redukcja przewodu ciepłego powietrza 96mm/90mm
Trojnik w kształcie Y Fi 90x90x90
Wylot powietrza zamykany Fi 75/90mm
Końcówka na wąż GZ 1/2 x 10mm
Przewód ciepłego powietrz 3m
Instrukcja obsługi
Trójniki do zasilania paliwem
2 różne trójniki (8 x 8 x 5,3 mm i 5,3 x 5,3 mm), w przypadku gdy istnieje już ogrzewanie dodatkowe lub zapewnione jest prawidłowe funkcjonowanie zarówno ogrzewania, jak i pojazdu, jeżeli do zasilania paliwem poprzez trójnik wykorzystywany jest oryginalny układ paliwowy pojazdu.
Jeśli nie jest to możliwe lub niebezpieczne, nagrzewnica jest dostarczana z dyszą paliwową do pobierania oleju napędowego bezpośrednio ze zbiornika paliwa pojazdu (zwykle zalecane).
Filtr paliwa
Filtr paliwa, aby nagrzewnica zawsze otrzymywała czyste paliwo. W przypadku paliwa pochodzącego z niejasnych krajów lub pojazdów z zardzewiałymi zbiornikami jest to ubezpieczenie na życie dla pompy paliwowej urządzenia grzewczego. Uwaga: Nie należy montować filtra poziomo, lecz pod lekkim kątem, tak aby pompa zawsze zasysała z napełnionej strony filtra!
Dystrybucja ciepłego powietrza
3 metry przewodu ciepłego powietrza o średnicy 60 mm i pasujący do niej trójnik Y (asymetryczny) oraz dwa wyloty obrotowe, o średnicy 60 mm.
Uwaga
W zakres dostawy wchodzi wąż paliwowy, z którym można połączyć przewody. Długość jest zazwyczaj wystarczająca (w razie potrzeby podziel kawałki).
AUTOTERM Air 2D | |
Charakterystyka techniczna | |
Napięcie | |
Czynnik grzewczy | |
Moc grzewcza | |
Objętość ogrzanego powietrza | |
Pobór energii | |
Maks. wysokość pracy (n.p.m) | 1600 m (standardowa jednostka sterująca) / 2500 m (sterująca na dużych wysokościach) |
|
Paliwo | |
Zużycie paliwa | |
Tryb sterowania | Ręczny, standardowy pilot, modem |
|
Kompatybilne panele sterowania | PU-5, PU-10, PU-22, PU-27, PU-28, Comfort Control |
|
Waga urządzenia | |
Waga zestawu | |
Wymiary urządzenia | |
Wymiary opakowania | |