Ogrzewanie Autoterm 4D 12V można po prostu z czystym sumieniem utrzymać w ciągłej pracy. Zwłaszcza gdy temperatury otoczenia są wyjątkowo niskie lub ściany kampera/kabiny nie są dobrze zaizolowane, do ogrzania przestrzeni mieszkalnej potrzeba ogromnej ilości energii. Lepiej nie dopuścić do całkowitego wychłodzenia pomieszczenia i po prostu trzymać ogrzewanie na niskim poziomie. Zawsze możesz ją podkręcić - i powinieneś to robić od czasu do czasu, aby ogrzewanie się nie zabrudziło! W myśl zasady: przynajmniej co 1 - 2 tygodnie ustawiaj grzejnik na pełną moc na pół godziny! Autoterm jest od wielu lat sprawdzoną technologią i nawet pod dawną nazwą Planar 44D nie sposób było wyobrazić sobie bez niego samoobsługowych samochodów kempingowych. Ogrzewanie postojowe Autoterm 4D działa na paliwo, takie jak olej napędowy, a jego praca jest całkowicie automatyczna. Ogrzewanie posiada wbudowany silnik DC, który jest wykorzystywany do zapewnienia sprawnego rozruchu oraz oszczędnej pracy. Ogrzewanie te jest także wyposażone w system kontroli paliwa, który umożliwia efektywne zarządzanie zużyciem paliwa i minimalizację kosztów eksploatacji..
Wytrzymały i łatwy w obsłudze
Ogrzewania o mocy 4 i 2 kW są niezwykle wytrzymałe i niezawodne. Co więcej, można je nawet bez większych problemów naprawić podczas podróży po świecie, gdyby faktycznie było to konieczne. Jeśli jednak zadbamy o to, by grzejnik nie sadził się, eksploatując go wyłącznie na najniższym ustawieniu, nie należy się tego spodziewać. Ważne jest, aby dbać o jego regularne przeglądy i konserwację, co pozwoli na zachowanie jego skutecznej pracy i zapewni długi czas użytkowania
Panele sterowania (zestaw nie zawiera panelu sterowania)
Ogrzewania Autoterm mogą być sterowane przez różne panele sterujące. Przy zamówieniu proszę wybrać żądany panel sterowania.
-
PU-28: panel sterowania PU-28 Autoterm umożliwia użytkownikowi łatwe sterowanie i kontrolowanie pracy ogrzewania postojowego, ustawienie czasu rozruchu oraz ustawienie temperatury powietrza w kabinie pojazdu. Panel PU-28 Autoterm wyposażony jest w ekran LCD, na którym wyświetlane są informacje o stanie pracy ogrzewania, ustawieniach czasowych oraz temperaturze. Panel posiada także funkcję automatycznego wyłączania ogrzewania w przypadku awarii systemu.
- PU-5: Prosty panel sterujący ze sterowaniem obrotowym. Steruje on nagrzewnicą poprzez poziomy mocy. Można podłączyć czujnik temperatury (zamawiany oddzielnie), wtedy sterowanie poprzez temperaturę pomieszczenia jest możliwe za pomocą PU-5.
- PU-27: Cyfrowy panel sterowania z wyświetlaczem OLED posiada zintegrowany czujnik temperatury (długość kabla 1,8 m), ale można również podłączyć zewnętrzny czujnik temperatury, jeśli panel sterowania jest zamontowany w nieodpowiednim miejscu (np. w szafie). Możliwe jest również sterowanie poprzez stały poziom mocy. Urządzenie posiada funkcję timera.
- Comfort Control zawiera wszystkie ulepszenia, których klienci ogrzewania postojowego Autoterm/Planar oczekiwali od poprzednich jednostek sterujących.
Zestaw obejmuje
- Pompa paliwowa Autoterm "Extra Quiet
- Tłumik wydechu ze stali nierdzewnej (17 x 9 x 5 cm)
- Gumowy uchwyt pompy dozującej
- Wiązka przewodów pompy dozującej
- Wiązka przewodów grzejnika
- Wąż powietrza dolotowego z wbudowanym tłumikiem
- Wąż chroniący przed ciepłem
- Końcówka rury wydechowej + zacisk
- Rura wlotowa zbiornika
- Uchwyt montażowy ze stali nierdzewnej
- 5,5 m przewód paliwowy
- Złącze przewodu paliwowego
- 7l Zbiornik pomocniczy
- Rura wydechowa z blachy falistej o długości 1 m
- Śruby, nakrętki, zaciski, rury termokurczliwe, opaski kablowe
- Redukcja przewodu ciepłego powietrza 96mm/90mm
- Wylot powietrza zamykany Fi 75/90mm
- Końcówka na wąż GZ 1/2 x 10mm
- Instrukcja obsługi
Trójniki do zasilania paliwem
2 różne trójniki (8 x 8 x 5,3 mm i 5,3 x 5,3 mm), w przypadku gdy istnieje już ogrzewanie dodatkowe lub zapewnione jest prawidłowe funkcjonowanie zarówno ogrzewania, jak i pojazdu, jeżeli do zasilania paliwem poprzez trójnik wykorzystywany jest oryginalny układ paliwowy pojazdu. Jeśli nie jest to możliwe lub niebezpieczne, nagrzewnica jest dostarczana z dyszą paliwową do pobierania oleju napędowego bezpośrednio ze zbiornika paliwa pojazdu (zwykle zalecane).
Filtr paliwa
Filtr paliwa, aby nagrzewnica zawsze otrzymywała czyste paliwo. W przypadku paliwa pochodzącego z niejasnych krajów lub pojazdów z zardzewiałymi zbiornikami jest to ubezpieczenie na życie dla pompy paliwowej urządzenia grzewczego. Uwaga: Nie należy montować filtra poziomo, lecz pod lekkim kątem, tak aby pompa zawsze zasysała z napełnionej strony filtra!
Uwaga
W zakres dostawy wchodzi wąż paliwowy, z którym można połączyć przewody. Długość jest zazwyczaj wystarczająca (w razie potrzeby podziel kawałki).
AUTOTERM Air 4D | |
Charakterystyka techniczna | |
Napięcie | |
Czynnik grzewczy | |
Moc grzewcza | |
Objętość ogrzanego powietrza | |
Pobór energii | 57 W (12V) / 56 W (24V) | 10 W |
|
Maks. wysokość pracy (n.p.m) | 1600 m (standardowa jednostka sterująca) / 2500 m (sterująca na dużych wysokościach) |
|
Paliwo | |
Zużycie paliwa | |
Tryb sterowania | Ręczny, standardowy pilot, modem |
|
Kompatybilne panele sterowania | PU-5, PU-10, PU-22, PU-27, PU-28, Comfort Control |
|
Waga urządzenia | |
Waga zestawu | |
Wymiary urządzenia | |
Wymiary opakowania | |